آفتابگردون

گشت و گذار و سفر در دنیا با آفتابگردون

آفتابگردون

گشت و گذار و سفر در دنیا با آفتابگردون

در آفتابگردون به همه جای دنیا سر می زنیم و جاذبه های تفریحی ناب را پیدا می کنیم. با ما همراه باشید تا همه دنیا را بگردید و دیدنی های جهان را ببینید.

  • ۰
  • ۰

اگر قصد دارید یک روز تعطیل را به تفریح و گشت و گذار در تهران بپردازید با ما همراه شوید تا بهترین و معروف ترین جاذبه های تهران را معرفی کنیم.این شهر بزرگ که از دوران قاجار پایتخت ایران زمین است و قلب ایران محسوب می‌شود سرشار از دیدنی‌های بسیار شامل پارک‌های خلاقانه و جالب و هیجان‌انگیز، موزه‌های تاریخی و دیدنی، بهترین سینماها، بهترین رستوران‌ها با بالاترین کیفیت غذاها و طبیعتی بکر و بی‌نظیر در اطراف تهران بزرگ است.

پارک پردیسان

 این پارک جنگلی وسیع و تماشایی در سال ۱۳۷۶ احداث شده است. پارک جنگلی پردیسان که در دورۀ معاصر طراحی و ساخته شده است ۲۷۵ هکتار مساحت دارد. این پارک می‌تواند یک یادگار خوب از دوران ما برای آیندگان به شمار رود. پارک جنگلی پردیسان در منطقۀ ۲ شهری تهران بزرگ واقع شده است. در اطراف این پارک جنگلی تماشایی چند بزرگراه وجود دارد. همین سهل‌الوصول بودن سبب شده است که جمعیت مشتاقان و مهمانان این پارک به طرز قابل توجهی افزایش یابد.

پارک آب و آتش

این پارک نیز از جملۀ پارک‌های مدرن شهر تهران به شمار می‌رود. نام دیگر پارک آب و آتش بوستان حضرت ابراهیم است. این پارک دلگشا در مورخ ۱۶ تیر ماه سال ۱۳۸۸ افتتاح شده است. پارک آب و آتش یا بوستان حضرت ابراهیم در خیابان آفریقای جنوبی تهران قرار دارد. هنرمندان خوش فکر ایرانی در طراحی و ساخت این پارک جذاب و تماشایی از آرایۀ تلمیح بهره برده‌اند. دست‌مریزاد به این دقت نظر. در واقع داستان قرآنی حضرت ابراهیم بن مایۀ اصلی طراحی و ساخت این پارک قرار گرفته است. تفریح در چنین مکانی موجب پرورش روشن‌نگری خواهد شد.

دربند

اگر به کوهنوردی علاقه دارید و دوست دارید در یک منطقۀ خوش آب و هوا و ییلاقی به کوهنوردی بپردازید و در کنار این صعود شاعرانه از خوراکی‌های خوشمزه و رستوران‌های با کیفیت بهره‌مند شوید دربند تهران بهترین انتخاب است. دربند از بی‌نظیرترین و پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری تهران است. اگر از پایتخت‌نشینان راهنمایی بخواهید و بپرسید که برای یک گردش جذاب و مفرح بهتر است کدام یک از جاهای دیدنی و جالب تهران را انتخاب کنید به حتم خواهند گفت دربند.

این منطقۀ تفریحی مفرح ۱۷۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. دربند اصلی‌ترین مسیر برای صعود به قلل رفیع کوه‌های البرز مرکزی شمرده می‌شود.از قلۀ دربند می‌توان به قلۀ توچال و سایر قلل بلند دیگر رسید.

پارک قیطریه

یکی از پارک های وسیع و محبوب تهران است که با پوشش جنگلی خود، طرفداران بسیاری دارد. پارک قیطریه در ابتدا باغ شخصی یکی از نوادگان قاجار بوده که طی سال های 1352 الی 1372 توسط شهرداری خریداری شده و اکنون به پارک تبدیل شده است. پوشش گیاهی، در پارک قیطریه زیاد است و به 21 نوع درخت و درختچه می رسد و به خاطر تغییر رنگ درختان این پارک در پاییز بسیار دیدنی است. زمین بازی، پیست اسکیت، نگارخانه، کتابخانه و از همه مهم تر فرهنگسرای ملل از جاهای دیدنی و تفریحی این پارک هستند.

کاخ سعدآباد

این مجموعه متشکل از هجده کاخ و چندین موزه و یک باغ موزه ی بسیار زیباست. کاخ های این مجموعه متعلق به دوره ی قاجاریه و پهلوی هستند و از میان آن ها می توان به کاخ موزه ی سبز و کاخ ملت اشاره کرد. کاخ ملت بزرگترین کاخ این مجموعه و کاخ موزه ی سبز یکی از زیباترین کاخ های مجموعه سعدآباد است. از دیگر جاهای گردشگری تهران می توان موزه های این مجموعه را نام برد. موزه یی نظیر هنرهای زیبا، موزه ی هنرملل، موزه ی اتومبیل های سلطنتی، موزه ی استاد فرشچیان و موزه استاد بهزاد و...

آدرس: میدان تجریش، خیابان سعدآباد، موزه ی سعد آباد

بام تهران

بام تهران، بام پایتخت ایران. بام تهران توچال مسیر پیاده روی مورد علاقه پایتخت نشینان خوش ذوقی است که هوای پاک کوهستانی توچال را به دود و دم شهر ترجیح داده و در آنجا نفسی تازه می کنند. این مسیر کوهستانی آسفالته در شمالی ترین و بلندترین نقطه شهر تهران واقع شده است، جایی که تمام شهر در یک کادر بزرگ پیش روی چشمان مشتاق گردشگران خود نمایی می کند.

اگر اهل پیاده روی باشید و تا بالای بام یا ایستگاه اول ولنجک را طی کنید، رستوران، کافی شاپ، فضای اسکیت و بدمینتون، تله کابین و از همه مهمتر بازی مهیج بانجی جامپینگ میزبان شما خواهند بود.

برای کسانی که اهل پیاده روی نیستند نیز اتوبوسی در نظر گرفته شده که هر نیم ساعت یک بار بام را از بالا تا پایین سیر می کند.

پیست اسکی توچال

این پیست که در نزدیکی تهران و در دامنه ی غربی کوه توچال واقع شده، مکان مناسبی برای علاقمندان به ورزش های زمستانی است. چشم انداز بی همتا، شیب ملایم دامنه ی توچال، داشتن تله سیژ و تله اسکی، وجود مربیان مجرب اسکی و مهمان پذیری به نام هتل توچال تهران از جاذبه های این پیست می باشند.

آدرس: تهران، بزرگراه شهید چمران، انتهای خیابان ولنجک، مجموعه ی تله کابین توچال

بازار تجریش

این بازار از یک طرف به میدان تجریش و از سمت دیگر به امام‌زاده صالح و کوچه‌ پس کوچه های اطراف آن دسترسی دارد. بازار تجریش که بازار تاریخی شمیران محسوب می‌شود، همچنان بافت قدیمی خود را حفظ کرده به طوری که‌ در برخی از قسمت‌ها، حجره‌ها همان حجره‌ها و حاجی‌ها همان حاجی‌های قدیمی یا پسرانشان هستند .این بازار که در واقع خلاصه‌ای از بازار بزرگ تهران است‌، به صورت سرپوشیده دو محله سرپل و تجریش را به هم وصل می‌کند. در این بازار که به تازگی نیز بازسازی شده می توانید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را پیدا کنید.

دریاچه ی خلیج فارس

این دریاچه ی که بزرگترین دریاچه ی مصنوعی کشور است، درحال حاضر یکی پرطرفدارترین مجموعه های ورزشی تفریحی تهران است. علاوه بر چشم انداز زیبای دریاچه و پرندگان مهاجری که بر زیبایی آن می افرایند، امکانات و تفریحات مفرح و هیجان بخشی در این مجموعه ایجاد شده که بر میزان محبوبیت آن افزوده است. قایق سواری، راید اسکیت هوایی، پیست پرش در آسمان، سرسره های سقوط آزاد، سافاری پارک وحشت، زیپ لاین، هرم هیجان و پیست کارتینگ تفریحاتی هستند که در این مجموعه می توان به آن ها پرداخت.

برج میلاد

بلندترین برج مخابراتی ایران است، برای ساخت این سازه از بتون استفاده شده و ارتفاع آن 435 متر است. دلفیناریم از جاذبه های این برج مرتفع است، رستوران گردان و تماشای تهران از فراز این برج ازدیگر جاذبه های آن به شمار می روند. همچنین برنامه های شاد و متنوعی در ایام نوروز و جشن در این برج برگزار می شود، که می تواند برای گردشگران جالب و سرگرم کننده باشد.

  • ۹۹/۰۹/۰۶
  • سارا رهام

تهران

گردشگری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی